اخبار و مقالات

تولید خرما از مرز یک میلیون تن فراتر رفت
تاریخ انتشار : 1395/5/26 ساعت 16:56:02
تولید خرما از مرز یک میلیون تن فراتر رفت

















تولید خرما از مرز یک میلیون تن فراتر رفت
تاریخ: 1395/03/27
شماره: 5877
بازدید: 43
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال پیش بینی می شود که میزان تولید به مرز یک میلیون و 100 الی 150 هزار تن برسد.
 
ابوالقاسم حسن پور مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت تولید خرما اظهار داشت: سال گذشته حدود یک میلیون و 40 هزار تن خرما در کشور تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه درسال جاری سطح زیر کشت نخیلات 240 هزار هکتار است، گفت: امسال پیش بینی می شود که میزان تولید به مرز یک میلیون و 100 الی 150 هزار تن برسد.

حسن پور با اشاره به میزان صادرات خرما بیان کرد: حدود 170 هزار تن خرما معادل 17درصد تولید به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و شوروی به صورت میوه، رطب و شهد خرما صادر می شود.

مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری ادامه داد: برای افزایش صادرات اقدامات متعددی در خصوص آموزش های لازم در زمینه فرآوری محصول به تولیدکنندگان داده شده و اگر به صورت بهداشتی و مشتری پسند برداشت و بسته بندی انجام شود مطمئنا میزان صادرات افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تاثیر ورود محصول نو درقیمت های موجود در بازار تصریح کرد: وضعیت خوبی را پیش رو داریم اما اکنون نمی توانیم در خصوص قیمت اظهار نظر کنیم.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان